loading...

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی، ریاضی و انسانی

رضا افشار بازدید : 28 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 10:21 نظرات (0)

مشاوره از جمله رشته های شناوره که هر فردی با هر رشته ای که در کارشناسی خونده باشه میتونه در مقطع ارشد بره سراغش. از طرفی این رشته و رشته روانشناسی از جمله رشته های پرطرفدار در مقطع ارشد هستند که داوطلبان زیادی چه با رشته مرتبط و چه غیرمرتبط ممکنه برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد این رشته رو انتخاب کنند. اما سوال متدوال دانشجویانی که از رشته های غیرمرتبط به سراغ ارشد این رشته میرن اینه که تفاوت میان ارشد دو رشته روانشناسی و مشاوره چیه؟ و کدومشون بازار کار بهتری داره؟ 

تصور اشتباهی که در اکثریت دانشجویان وجود داره اینه که رشته روانشناسی بالاتر از مشاوره است و بدون این که اطلاعات درست و با پایه و اساسی داشته باشن وارد رشته روانشناسی میشن. 

اما نکته مهم اینه که برای انتخاب رشته اول از همه باید که به یک شناختی از شخصیت و روحیات خودتون برسید و بعد با توجه به علاقتون وارد مسیری بشید که قراره آینده شمارو شکل بده. برای شناخت تفاوت بین دو رشته روانشناسی و مشاوره درواقع میشه گفت که در آینده کاری رشته روانشناسی شما با آدم های نا بهنجار اصولا سروکار دارید درصورتی که در رشته مشاوره افراد بهنجارتری به شما مراجعه میکنند و موضوعاتی هم که به شما ارجاع داده میشه موضوعات بهنجاری مانند ازدواج، سوالات مربوط به دانش آموزان، دانشجویان و از این قبیل سوالاته. خب این نشون میده که یک مراجع به یک مشاور ممکنه مشکلش در دو تا سه جلسه و حتی شاید کمتر حل بشه درصورتی که یک مراجع به روانشناس نیاز به جلسات بیشتر و مثلا تا حدود 15 جلسه داره تا به نتیجه برسه. 

دروس مقطع کارشناسی ارشد در رشته مشاوره به این صورته که 14 واحد درسی مربوط میشه به دروس مشترک، 14 واحد مربوط میشه به دروس تخصصی هر گرایش و 4 واحد هم مربوط میشه به پایان نامه. از جمله دروس این رشته در مقطع ارشد میتونیم به روش ها و فنون راهنمایی و مشاوره، راهنمایی و مشاوره تحصیلی، راهنمایی و مشاوره شغلی و... اشاره کنیم.

اما بحث مهم بعدی مربوط میشه به بازار کار رشته مشاوره. رشته مشاوره در مقطع ارشد به چهار گرایش مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره مدرسه و مشاوره توانبخشی تقسیم بندی میشه که هر کدوم شرایط متفاوتی در بازار کار دارن. به این صورت که بازار کار رشته مشاوره خانواده در تمام مراکز بالاست، ولی اولویت بیشتر با بیمارستان ها یا کلینیک ها، زندان و یا دفاتر خصوصیه. بازار کار مشاوره مدرسه در تمام مراکز بالاست، ولی اولویت با آموزش پرورش، مربی مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانیه. بازار کار رشته مشاوره شغلی در تمام مراکز بالاست، ولی اولویت با کارخانه ها و کلینیک ها است و بازار کار رشته مشاوره توانبخشی در تمام مراکز بالاست، ولی اولویت با بهزیستی، مراکز بازپروی، کمیته امداد و زندان ها است.

رضا افشار بازدید : 32 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 9:36 نظرات (0)

روانشناسي شاخه‌اي از ذهني‌ترين دانش انسان؛ يعني فلسفه بوده است. از اوايل قرن بيستم و با پيشرفت سريع دو علم زيست‌شناسي و فيزيك،‌ روانشناسي هم مطالعه ذهني رو كنار گذاشت و به مشاهده و مطالعه رفتار پرداخت. البته هنوز هم روانشناسان فرآيندهاي ذهني رو مطالعه مي‌كنند اما اين كار رو نه به صورت ثبت شخصي ادراكات و احساسات بلكه به شيوه عيني و علمي انجام میدن. این رشته در مقاطع مختلف تعداد گرایش های مختلفی داره. در مقطع کارشناسی شامل سه تا گرایش روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانشناسی کودکان استثنایی هست همچنین گرایش های مقطع ارشد رشته روانشناسی شامل روانشناسی بالینی، روانشناسی، روانسنجی، روانشناسی صنعتی سازمانی، خانواده درمانی، بالینی کودک و نوجوانی، روانشناسی اسلامیه و در مقطع دکتری هم به گرایش های روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی، روانشناسی تربیتی، علوم شناختی تقسیم بندی میشه.

تضمین قبولی و افزایش شانس قبولی در کارشناسی ارشد روانشناسی، چه ارشد روانشناسی بالینی، چه ارشد روانشناسی عمومی، چه ارشد روانشناسی تربیتی و سایر گرایش ها، نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و صحیح، مرورهای منظم و دقیق وراهنمایی های یک فرد خبره داره. در پنل موسسه سه گام قسمتی به منظور انتشار اطلاعات مشاوره و برنامه ریز کنکور ارشد روانشناسی قرار داده شده که میتونید ازش استفاده کنید. 

بعدش میرسیم به انتخاب رشته. انتخاب رشته تحت تاثیر یک سری فاکتور قرار میگیره که علاقه یکی از مهمترین عواملیه که باید به عنوان اولین اولویت های انتخاب رشته داوطلبان مورد توجه قرار بگیره. زیرا فرد باید از نظر روحی و روانی آمادگی لازم برای پذیرش شغلی که رشته دانشگاهی به اون منتهی میشه داشته باشه. البته ناگفته نماند که داوطلبانی هم هستند که رشته ای را در مقطع لیسانس با علاقه خوندن و بعد در چالش عظیم بازار کار خود را محکوم به تغییر رشته در کارشناسی ارشد دیده اند؛ به همین دلیل اکثر داوطلبان در حال حاضر به رشته هایی تمایل دارند که آینده شغلی تضمین شده ای داشته باشه. یه سری دیگه از عوامل موثر بر انتخاب رشته کارشناسی ارشد روانشناسی 98، اعتبار و ارزش علمی دانشگاه، گرایش، شهریه دانشگاه، شهر محل قبولی، آینده شغلی و بازار کار و امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتریه که با مراجعه به پنل موسسه سه گام میتونید باهاشون به آشنایی بیشتری برسید.

رضا افشار بازدید : 33 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 9:27 نظرات (0)

حسابداري يک سيستمه که در اون فرآيند جمع آوري، طبقه بندي، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهيه گزارش هاي مالي و صورت هاي حسابداري در شکل ها و مدل هاي خاص انجام میگیره. تا افراد ذي نفع درون سازماني مثل مديران سازمان و يا برون سازماني مثل بانک ها، مجتمع عمومي سازمان مورد نظر و يا مقامات مالياتي بتونند از اين اطلاعات استفاده کنند. برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد و در گرایش مدنظرتون در ایتدا باید که عملکرد خوبی در آزمون کنکور ارشد داشته باشید و قطعا یکی از بزرگترین عوامل موفقیت در هر کنکوری اینه که با روشی صحیح درس بخونید. کنکور کارشناسی ارشد حسابداری، به خاطر متنوع بودن ماهیت دروس آزمون آن، یکی از چالش برانگیزتیرن کنکورهای کارشناسی ارشده. که موسسه سه گام در پنل خود بخشی به نام روش مطالعه دروس ارشد حسابداری قرار داده که درس به درس شرح میده که افراد با پایه مختلف چگونه دروس تخصصی کنکور ارشد حسابداری را بخونند تا به بهترین نتیجه برسند. توجه داشته باشید که اگر با روش درستی دروس تخصصی کنکور کارشناسی ارشد حسابداری رو مطالعه و مرور کنید از هر گونه کلاس رفتنی بی نیاز خواهید بود و در وقت و پول شما صرفه جویی خواهد شد. گرایش های حسابداری در مقطع ارشد عبارت اند از: گرایش حسابداری، گرایش حسابرسی، گرایش حسابداری مدیریت، و گرایش حسابداری بخش عمومی که اطلاع از دروس و ظرفیت های پذیرش این گرایش ها در زمان انتخاب رشته به داوطلبان خیلی کمک میکنه اما نکته مهم اینه که دروس آزمون ارشد حسابداری و همچنین ضرایب اون ها، برای هر دو گرایش رشته حسابداری مشترکه؛ به عبارت دیگه برای فارغ التحصیلان کارشناسی رشته حسابداری یک آزمون مشترک برگزار میشه و سپس داوطلبان با توجه به علایق شخصی و رتبه شون، رشته و گرایششون رو انتخاب می کنند. 

 بازار کار گرایش های ارشد حسابداری نسبت به سایر رشته ها مانند مدیریت یا مهندسی وضعیت بهتری داره. هر کسب و کاری که شروع به فعالیت اقتصادی میکنه در مرحله اول نیاز به استخدام حسابدار برای نظارت بر عملیات داره. بازار کار رشته حسابداری از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح بسیار گسترده است و فارغ التحصیلان دوره تحصیلات تکمیلی این رشته آمادگی بیشتری برای حضور در بازار کار گرایش های ارشد حسابداری دارند. رشته حسابداری نسبت به سایر رشته ها بیکاران کمتری داره چون از کوچک ترین موسسه تا بزرگترین کارخانه برای تهیه صورت مالی و اظهارنامه مالیاتی به حسابدار برای کار با سیستم حسابداری نیاز داره که کاربرد حسابداری در برخی از موسسات کمتره و در برخی از موسسات دارای دایره وسیع تری از کاربرد ها هستند. مثلا در مراکزی مانند بانک ملی دایره حسابداری شامل:

1-پرداخت حقوق كاركنان ادارات كل مركزي و صدور اسناد حسابداري مربوطه در هر ماه

2-كنترل و گزارش مزاياي غير مستمر پرداختي به كاركنان ادارات كل (اضافه كار، كشيك، سرويس رفت و آمد و....) در هر ماه

3-گزارش به مديريت محترم بانك به منظور اخذ مجوز براي پرداخت پاداش هاي مختلف و صدور دستورالعمل مربوطه

و... است.

رضا افشار بازدید : 49 دوشنبه 11 آذر 1398 زمان : 11:41 نظرات (0)

مدیریت کسب و کار با توجه به نیاز جامعه رو به رشد امروزی کشور و با هدف تربیت مدیرانی که کارکردهای کلان مدیریتی در سطوح مختلف رو به گونه ای رشد یافته به اجرا دربیارند، به عنوان گزینه ای برای انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته. این رشته با هدف تربیت مدیران كارآمد طراحی شده و تقریبا كاربردی‌تر از رشته مدیریت هم هست و به طور کلی از شرکت کنندگان این رشته انتظار میره که به دو تا مهارت مهم برسند که یکی نگرش علمی به مدیریته و دیگری کسب دانش مدیریت.

دوره كارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration) که به اختصار تحت عنوان مدیریت MBA نام برده میشه، برای پرورش مدیران كارآمد برای اداره سازمان های اقتصادی– اجتماعی، تولیدی و خدماتی طراحی شده. مشترکات بین گرایش های مختلف رشته  MBA درمقطع ارشد بسیار زیاده و در 48 واحدی که می خونید، معمولا در 9 یا 12 واحد با بقیه گرایش ها درس های متفاوتی دارید و 36 تا 39 واحد در تمام گرایش ها مشترکه. تفاوت این 9 تا 12 واحد هم با توجه به مثال جعبه ابزار، صرفا به معنی تفاوت در مدرک نیست، بلکه این یعنی فردی که در گرایش تخصصیش مدرک گرفته ابزار تخصصیش رو خیلی قوی تر داره. البته معمولا دانشگاه ها در رابطه با این رشته باز تر برخورد می کنن و شما احتمالا می تونید اگه دوست داشتید درس های گرایش های دیگه رو هم بردارید و ابزار های کاری خودتون رو بیشتر کنید. که اگه بخواید به اطلاعات متناسب با علایق و شرایط خودتون برای انتخاب رشته برسید میتونید از مشاوران متخصص انتخاب رشته ارشد مدیریت موسسه سه گام راهنمایی بگیرید و آینده کاری خودتون رو به عنوان یک عنصر مهم اجتماعی تا حدود زیادی تضمین کنید و این به این دلیه که این رشته از رشته های تاثیر گزار بر جامعه است و به شدت کاربردیه جوری که ویکی پدیا میگه توسعه کشور و ارتقاء استاندارد زندگی در آن مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی است. با بهبود مدیریت است که می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و از ظرفیت‌ها و امکانات موجود کالا و خدمات بیشتری را تولید نمود و ظرفیت‌های زیادتری را بوجود آورد. یکی از زمینه‌های بارز توسعه آموزش مدیریت ایجاد رشته کارشناسی ارشد MBA در کشورهای مختلف جهان است که به سرعت نخست در آمریکا و کشورهای صنعتی و سپس در کشورهای در حال توسعه موفق، گسترش یافته‌است.

رضا افشار بازدید : 36 دوشنبه 11 آذر 1398 زمان : 11:05 نظرات (0)

رشته علوم و صنایع غذایی به علوم و صنایعی گفته میشه که در اون مواد اولیه و خام غذایی (گیاهی و حیوانی) تولید، برداشت و فرآوری و آماده برای مصرف میشه. عمر مواد غذایی اولیه حاصل از عملیات کشاورزی، دامپروری و شیلات محدوده و برای استفاده بیشتر از این مواد غذایی لازمه که اون ها به فرآورده هایی با طول عمر بیشتر تبدیل شوند. رشته علوم و صنایع غذایی تا سال 1371 با نام مهندسی کشاورزی_صنایع فرآورده کشاورزی در دانشگاه ها ارایه میشد. در واقع هدف اصلی این رشته، طراحی و اجرای روش های نگهداری، کنترل کیفیت، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی پس از برداشت محصولات گیاهی و زراعی و ذبح دامه.

در مقطع ارشد این رشته شامل گرایش های علوم مواد غذايي، فناوري تبديل مواد غذايي، شيمي مواد غذايي، ميکروبيولوژي مواد غذايي، مهندسي صنايع غذايي، تکنولوژي مواد غذايي، مهندسي مواد و طراحي صنايع غذاييهداشتن اطلاعات درصد، رتبه و قبولی داوطلبان کارشناسی ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی در سال 97 به داوطلبان ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی سال 98 کمک میکنه که بهترین برنامه ریزی رو برای خود انجام بدن. که در پنل موسسه سه گام این امکان قرار داده شده که شما این کارنامه ها رو مشاهده و بررسی کنید.

بحث دیگه مربوط به قبولی داوطلبانیه که سهمیه ایثارگری دارند. با توجه به کارنامه قبولی که توسط سازمان سنجش برای سهمیه 5 درصدی ایثارگران ارائه میشه، کد رشته های انتخابی سهمیه 5 درصدی ایثارگران، که دارای حد نصاب حداقل 70 درصد تراز آخرین نفر قبولی سهمیه آزاد نشده، سنجش اون داوطلب رو در اون انتخاب از سهمیه خارج میکنه و داوطلب رو براساس رتبه کشوری میسنجه که احتمال قبولی با رتبه کشوری قطعا بعیده چون قبولی با رتبه در سهمیه 5 درصد ایثارگران آسان تره. برای آگاهی از شرایط دقیق قبولی با سهمیه 5 درصد ایثارگران ارشد توصیه میشه به سراغ کارنامه قبولی ارشد سهمیه 5 درصد ایثارگران رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی برید. اما بعد از بررسی هایی که در خصوص کارنامه های سال های گذشته انجام شد. باید بشینید لیست انتخاب رشتتون رو برای وارد کردن در سایت سنجش بنویسید. واسه نوشتن این انتخاب ها کلی فاکتور تاثیرگزار وجود داره که باید مدیریتشون کنید تا به بهترین ترتیب برای انتخاب هاتون برسید. از جمله این فاکتورها علاقه شما، شهر محل زندگی شما، هدفتون از خوندن ارشد، بازار کار گرایش ها و... هست که بعضی از اون هارو خودتون درموردشون اطلاعات لازم و کافی دارید و میتونید مدیریت کنید، اما درمورد بعضی ها هم اطلاعات کافی ندارید. اینجاست که باید از مشاور و راهنما کمک بگیرید که پیشنهاد ما به شما مراجعه به مشاوران انتخاب رشته مهندسی صنایع غذایی تیم سه گامه.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1398
  • 1397
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 259
  • بازدید سال : 2,085
  • بازدید کلی : 8,592