loading...

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی، ریاضی و انسانی

رضا افشار بازدید : 34 دوشنبه 11 آذر 1398 زمان : 11:05 نظرات (0)

رشته مدیریت خیلی گسترده تر از اینه که بشه تعریف جامعی براش ارائه بدیم اما بعضی ها میگن ترکیبی از علم و هنره. در واقع مدیریت فرایند برنامه ریزی، تشکیلات، فرماندهی، هدایت و نظارت بر تلاش های اعضای سازمان و استفاده از دیگر منابع سازمانی برای دستیابی به اهداف سازمانیه. به جرات میتونیم بگیم چنانچه يك فارغ‌التحصيل مديريت، طي تحصيل به خوبي مطالعه و تحقيق كرده و مهارت های رشته اش رو یاد گرفته باشه، هرگز بيكار نخواهد ماند و بازار کار برای او اشباع نخواهد شد؛ چون امروزه سازمان ها براي اين كه در مقايسه با رقيبان بتونند، كالا يا خدمات رو در زماني كمتر، با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به مشتريان تحويل بدهند، به مديراني لایق نياز دارند که فعالیت صحیح در شرایط و حوزه های مختلف تصمیم گیری داشته باشند. مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد گرایش های مختلفی داره که دروس مختلف در هر یک از این گرایش ها هم متفاوته و حتی این دروس در گرایشات مختلف، ضرایب مختلفی هم دارند. گرایش های اصلی ارشد مجموعه مدیریت عبارتند از: مدیریت بازرگانی و منابع انسانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی و تکنولوژی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کارآفرینی، مدیریت مالی.

پذیرش در هر یک از این گرایش ها نیازمند یک عملکرد خوب و متناسب با اون رشته در آزمون ارشد هست که برای داشتن عملکرد خوب هم قبل از هر چیز باید بهترین منابع برای هر یک از گرایش های مدیریت در مقطع ارشد رو مشخص کنید و با یک برنامه ریزی مناسب، مطالعه اون هارو شروع کنید. اما در بین مجموعه منابع، یک مجموعه به نام منابع ضربتی هم وجود داره که مخصوص کسانیه که اصلا وقت ندارند و درگیری های شغلی، زمانی رو براشون نمی داره ولی دوست دارند در آزمون کارشناسی ارشد یه نتیجه قابل قبول و آبرومندانه داشته باشند. 

در طول مطالعه یکی دیگه از مواردی که میتونه خیلی تاثیرگزار باشه شرکت در آزمون های  آزمایشی ارشد مدیریت هست اما دقت کنید که حتی اگه در بهترین موسسه هم ثبت نام کنید اما سوالات رو بعد از هر آزمون بررسی و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی نکنید، عملا آزمون آزمایشی کارایی چندانی براتون نخواهد داشت. پس فارغ از این که آزمون ازمایشی کدوم موسسه رو انتخاب کرده اید حتما به بررسی سوالات بعد از آزمون بپردازید. به عنوان مثال بررسی کنید دلیل غلط زدن یا نزدن یک سوال چی بوده و تست هایی که درست زده اید شانسی بوده یا خیر!  از اون جایی که جامعه آماری موسسه مدرسان شریف و موسسه پژوهش در مدیریت بالاتره پس میتونه انتخاب های بهتری هم برای شرکت در آزمون های آزمایشی باشه.

رضا افشار بازدید : 37 شنبه 09 آذر 1398 زمان : 11:21 نظرات (0)

مهندسی علوم دامی، شاخه‌ای از مهندسی کشاورزیه که با پرورش و اصلاح نژاد دام، تغذیه دام و مدیریت اون سر و کار داره. هدف این رشته، بالا بردن تولید اقتصادی با رعایت جنبه های اصول بهداشت و مدیریت در پرورش دام و نگهداری محصولات مربوطه، تولید الیاف دامی و... هست. این رشته دو تا گرایش به نام های دام و طیور داره که در مقطع کارشناسی ارشد به سه گرایش مهندسی علوم دامی، مهندسی کشاورزی- پرورش و مدیریت تولید طیور و علوم طیور تقسیم بندی میشه و در مقطع دکتری به چهار گرایش اصلاح نژاد دام، فیزیولوژی دام، تغذیه دام و علوم طیور. ظرفیت کارشناسی ارشد علوم دامی 98 نشون میده که استان به استان و دانشگاه به دانشگاه ظرفیت ها متغیره و بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، در رشته علوم دام و طیور در گرایش‌های زیر دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرفته میشه:

1)ژنتیک و اصلاح دام و طیور

2)فیزیولوژی دام و طیور

3)تغذیه دام

4)تغذیه طیور

5)زنبور عسل

که پس از اعلام نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش، داوطلبان میتونن با توجه به اطلاعات دام و طیور که در کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد آورده شده و همچنین بر اساس ظرفیت پذیرش هر یک از دانشگاه‌ها، انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد خودشون رو انجام بدن. اما پذیرش در دانشگاه های سراسر کشور برای عموم دانشجویان بدون سهمیه و برای ایثارگران با سهمیه است. خیلی از داوطلبانی که سهمیه ایثارگران دارن نحوه تاثیرگذاری اون بر روی قبولیشون رو نمیدونن. در واقع میشه گفت که قبولی سهمیه 5 درصد ایثارگران کارشناسی ارشد علوم دام و طیور، براساس تراز تعیین میشه به این صورت که هر فردی از سهمیه 5 درصد ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد علوم دام و طیور، نزدیکترین تراز به تراز آخرین نفر قبولی سهمیه آزاد را داشته باشه قطعا در اون دانشگاه و رشته و گرایش قبول میشه که تیم سه گام درخصوص این موضوع نمونه ای از قبولی های سهمیه 5 درصدی آزمون ارشد علوم دام و طیور رو در پنل خودش قرار داده که میتونین استفاده کنین. فقط در هنگام انتخاب رشته در این رشته به دو تا نکته مهم حتما توجه کنید.

1-با توجه به رتبه ها در گرایش های مختلف در علوم دامی، افراد مختلف با توجه به علاقه گرایشی رو انتخاب میکنن که گرایش مورد علاقه شخص دیگه با رتبه نزدیک به اون نیست و در نتیجه امکان قبولی با رتبه های بالاتر در گرایش های کم طرفدار در دانشگاه های خوب ایجاد میشه. اگه بدونید که رتبه ها چگونه در گرایش های مختلف و دانشگاه ها پخش میشن دیگه در انتخاب رشته مرتکب اشتباه نمیشید.

2-بازار کار گرایش ها خیلی اهمیت داره. اگه هدفتون از خوندن ارشد اینه که بازار کار بهتری به دست بیارید پس بهتره در برخی جاها، گرایش را مقدم بر دانشگاه و در برخی انتخاب ها، دانشگاه را مقدم بر گرایش قرار بدید. 

البته شرایط فردی شما هم قطعا بر روی انتخاب هاتون تاثیر میذاره که اگه در این خصوص به راهنمایی نیاز داشتین میتونین به مشاوران انتخاب رشته ارشد علوم دامی تیم سه گام مراجعه کنین.

 

رضا افشار بازدید : 48 پنجشنبه 07 آذر 1398 زمان : 18:12 نظرات (0)

در رشته علوم باغبانی موضوعات کاشت، داشت، برداشت، مسائل پس از برداشت، اصلاح و سایر زمینه های مرتبط با گیاهان باغبانی مورد مطالعه قرار می گیره.

در  واقع رشته باغباني يکي از مهمترين رشته هاي کشاورزيه که داوطلب گروه آزمايشي علوم تجربي مي تونه اون رو انتخاب کنه. با توجه به افزايش روز افزون جمعيت و احتياج غذايي اون ها، رشته باغباني با توليد حدود 40% مواد غذايي، نقش مهمي در تأمين مواد غذايي مورد نياز بشر داره. تخصصي شدن پرورش گياهان و درختان ميوه نياز به استفاده بهينه از ابزار و امکانات و همچنين استعدادهاي جوان داره. به منظور تربيت نيروي متخصص، در آزمون سراسري، رشته مهندسي باغباني براي تربيت متخصص در زمينه هاي توليد محصولات باغباني، شامل درختان ميوه، سبزي ها، درختان زينتي، گل کاري و طراحي فضاي سبز ارائه ميشه.

 

مهندسي باغباني يکي از رشته هاي اصلي مجموعه کشاورزيه که در سطح کارشناسي در بسياري از دانشکده هاي کشاورزي دانشگاه هاي معتبر کشور ارائه میشه. هدف از ارائه اين رشته تربيت نيروهاي زبده ايه که بتوانند در زمينه هاي مختلف پرورش و توليد محصولات باغي، سبزي و صيفي، گل هاي زينتي، طراحي فضاهاي سبز و... فعاليت کنند. در مقطع کارشناسی ارشد این رشته به چندی گرایش تقسیم بندی میشه که عبارت اند از میوه کاری، سبزی کاری، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی، فیزیولوژی و اصلاح درختان میوه و فیزیولوژی و اصلاح سبزی ها. برای داشتن مشاوره در خصوص تحصیل در گرایش های ارشد رشته مهندسی علوم باغبانی و انتخاب مناسب ترین رشته با توجه به هدفی که برای آینده کاری خود دارید به مشاوران انتخاب رشته ارشد مهندسی علوم باغبانی تیم سه گام مراجعه کنید.

فارغ التحصیلان رشته مهندسی علوم باغبانی می تونند در مشاغلی مانند تولیدات محصولات باغبانی شامل پرورش سبزی و میوه جات و صیفی جات و گل های زینتی و فعالیت در سازمان های کشاورزی و انجام کارهای نقشه برداری برای ایجاد فضای سبز و … فعالیت کنند. 

تعیین رتبه در آزمون کارشناسی ارشد علوم و مهندسی باغبانی، به این شکله که تراز نمره کتبی شما با تراز معدل موثر جمع میشه و تراز نهایی شما مشخص میشه. در واقع معدل در آزمون كارشناسي ارشد علوم و مهندسی باغبانی  به اندازه 20% در تعيين رتبه شما اثرگذاره. اما خود اين معدل با توجه به دانشگاه محل تحصيل در مقطع كارشناسي در يك عدد بزرگتر از 1 ضرب شده و معدل مؤثر نام گذاري میشه که معمولاً اين ضريب بين 1 تا 1/1 است. تیم سه گام ظرفیت پذیرش در ارشد مهندسی علوم باغبانی رو در پنل خودش برای شما قرار داده که میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر بهش مراجعه کنید.

 

 

رضا افشار بازدید : 39 پنجشنبه 07 آذر 1398 زمان : 17:09 نظرات (0)

روند رو به رشد جمعیت جهانی در سده اخیر باعث رویارویی این جمعیت با كمبود موادغذایی شده. در واكنش به این كمبود، فعالیت‌های انسانی باعث از دست رفتن منابع طبیعی و آلودگی بیشتر محیط زیست شده است. بنابراین بشر باید به دنبال راهی باشه كه غذای بیش‌تر و با كیفیت بالاتر در اختیار مردم قرار بده كه به دنبال اون محیط زیست هم حفظ بشه.

کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی علمیه که شامل هر نوع استفاده تلفیقی از علوم بیوشیمی، میکروبیولوژی و مهندسی میشه برای رسیدن به استفاده صنعتی از فعالیت میکروارگانیسم ها، سلول های کشت شده و اجزای متعلق به اون ها به طوری که به صورت کنترل شده از عوامل بیولوژیکی مانند میکروارگانیزم ها یا اجزای سلولی استفاده بشه. پس بیوتکنولوژی هر تکنیکی از میکروارگانیسم های زنده یا بخشی از اون ها که با هدف تولید و تغییر فراورده های خاص استفاده می کنند تا حیوانات و گیاهان رو بهبود ببخشن یا میکروارگانیسم ها رو برای مصارف خاصی توسعه بدهند رو شامل میشه.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد این رشته می‌توانند به عنوان نیروی انسانی متخصص برای مدیریت میانی و هدایت امور فنی خطوط تولید، مزارع و آزمایشگاه‌ها مشغول به فعالیت بشن. به گفته رئیس موسسه تحقیقاتی بیوتكنولوژی كشور،‌ (علم بیوتكنولوژی علاوه بر رهایی كشور ما از وابستگی به كشورهای دیگر در عرصه‌های غذایی و فناوری، صرفه‌ جویی‌های اقتصادی فراوانی را نیز در كشور به دنبال داره و به عنوان یكی از اصلی‌ترین پایه‌های تولید غذا و فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف در آینده بشمار میره) این گفته و گفته‌های از این دست نشان‌دهنده اهمیت مسئولین به این رشته و آینده كاری روشن پیش روی این رشته و فارغ التحصیلان اونه.

دروس مقطع ارشد رشته بیوتکنولوژی کشاورزی شامل فیزیولوژی گیاهی، ژنتیک،اصلاح نباتات، بیوشیمی و آفات و بیماری های گیاهیه که اهمیت هر کدوم از این دروس براساس ضریبی که به اون ها تعلق گرفته قابل تشخیصه.

در موسسه سه گام با ترفند های خاصی داوطلبان رو به سوی موفقیت در کنکور ارشد راهنمایی خواهیم کرد، علاوه بر راهنمايي در مورد برنامه ريزي و نحوه صحيح خواندن مطالب، از ابتدا تا انتهاي مسير با شما هستیم به گونه اي  كه مديريت زمان در جلسه آزمون را به خوبي فرا گرفته و به بهترين نتيجه از آمون كارشناسي ارشد برسید. برای استفاده از این راهنمایی ها میتونید بر روی لینک برنامه و روش تیم سه گام برای ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی کلیک کنید.

رضا افشار بازدید : 52 پنجشنبه 07 آذر 1398 زمان : 16:05 نظرات (0)

رشته زراعت و اصلاح نباتات به منظور مطالعه در زمینه کاشت و پرورش گیاهان زراعی، برداشت صحیح محصول، تولید اقتصادی محصولات زراعی برای رسیدن به خودکفایی در مواد اولیه غذایی و صنعتی، انجام علمی عملیات کشاورزی مربوط به محصولات زراعی و باغی و... راه اندازی شده که دارای دو گرایش زراعت و اصلاح نباتاته و تفاوت این دو گرایش در برخی از واحدهای اجباری و اختصاصیه. 

فارغ التحصیلان این رشته میتونن در زمینه هایی مانند مدیر یا مجری واحدهای تولیدی دولتی و یا خصوصی کشاورزی، به عنوان کارشناس متخصص و برنامه ریز در زمینه های مختلف زراعت در واحدهای اجرایی نظیر وزارت کشاورزی، به عنوان مربی در دبیرستان های کشاورزی و مجری امور تحقیقات در واحدهای تحقیقات کشاورزی و... مشغول به کار شن.

به منظور ادامه تحصیل در مقطع ارشد پس از انتخاب منابع مناسب با کنکور ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات باید برنامه ریزی متناسب با شرایط و هدفی که در نظر دارید انتخاب کنید و پس از اون مسیر مطالعه رو شروع کنید. این برنامه ریزی متناسب با وقت آزاد و سطح اطلاعات شما و حجم منابعی که باید برای کنکور مطالعه کنید، تنظیم میشه. ممکنه شاغل باشید و یا دانشجویی با حجم زیادی از واحدهای درسی در ترم های آخر. در هر شرایطی که باشید و با هر برنامه ای در زندگی شخصیتان مشاوران تیم سه گام شما را در چیدن یک برنامه ریزی مناسب برای آمادگی کنکور ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات راهنمایی خواهند کرد. 

با توجه به بررسی های انجام شده بر روی رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد زراعت و اصلاح نباتات تیم سه گام به اطلاعات مفیدی در اینباره رسیده که میتونه شما رو در برنامه ریزی مطالعتون کمک کنه. 

 اما در انتخاب رشته ارشد شما تصمیمتون برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در ایران یا خارج از کشور بر روی این انتخاب تاثیر گذاره. چون برخی گرایش ها برای ایران بهترن و برخی گرایش ها برای خارج از ایران. از موارد تاثیر گذار دیگه میشه به شهر محل سکونت شما اشاره کرد. این که شهری که برای ادامه تحصیل انتخاب میکنید چه فاصله ای با شهر محل سکونتتون داره میتونه اولویت های شما رو عوض کنه که این خودش تحت تاثیر یک سری مسائل از جمله خصوصیات روحی و احساسی شما و یا نوع اشتغال و درگیری هایی که در شهر محل سکونتتون دارین قرار داره. تیم سه گام مشاوران انتخاب رشته برای ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات داره که میتونین از اطلاعاتشون بهره مند بشین.

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1398
  • 1397
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 253
  • بازدید سال : 2,079
  • بازدید کلی : 8,586