loading...

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی، ریاضی و انسانی

رضا افشار بازدید : 53 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 11:51 نظرات (0)

دايره ‌المعارف بريتانيكا در معرفي علم تاريخ مي‌گه: تاريخ، قواعديه كه ثبت وقايع مؤثر بر مردم يك ملت رو با حفظ تسلسل تاريخي و زماني اون مطالعه ميکنه و مبني بر تحقيق منتقدانه منابع اطلاعاتي و توضيح دلايل اون ها است و هدف تاريخدان اينه كه فعاليت‌هاي ثبت شده انسان رو مدل‌سازي كنه تا درك عميق‌تري از اون داشته باشه. اين درك از اعمال انسان، موضوعي كاملا جديده و به پيشرفت‌هاي علم تاريخ در اواخر قرن 18 و 19 برمي‌گرده كه توسط تاريخدانان حرفه‌اي ايجاد شده است." 

این رشته از جمله رشته هاییه که دانش آموزانی که در مقطع دبیرستان در رشته انسانی مشغول به تحصیل اند میتونن برای ادامه تحصیل خودشون در مقطع کارشناسی انتخاب کنن. بعد از پشت سر گذاشتن مقطع کارشناسی، دو تا انتخاب پیش روی دانشجویان وجود داره که یکی از اون ها ورود به بازار کار و دیگری ادامه تحصیل در مقطع ارشده. برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد باید که اول یه برنامه ریزی مناسب برای آزمون کنکور ارشد داشته باشین تا به نتیجه مطلوب مدنظرتون برسید. اگر از جمله افرادی هستید که سهمیه 5 درصدی ایثارگری دارید، بررسی نمونه کارنامه های ارشد تاریخ 97 سهمیه 5 درصد ایثارگری کمک میکنه که بهترین برنامه ریزی را برای خودتون انجام بدهید. تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران بر روی نتیجه قبولی شما به این صورته که، در کد رشته های انتخابی که داوطلب دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران، دارای حد نصاب حداقل 70 درصد تراز آخرین نفر قبولی سهمیه آزاد نشده، سنجش اون داوطلب رو در اون انتخاب از سهمیه خارج کرده و داوطلب را براساس رتبه کشوری میسنجه که احتمال قبولی با رتبه کشوری قطعا بعیده زیرا قبولی با رتبه در سهمیه 5 درصد ایثارگران آسون تره. اما موسسه سه گام به فکر بچه های بدون سهمیه هم بوده و کارنامه ها و اطلاعات درصدها و رتبه ها و قبولی های داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد تاریخ از سال 93 تا 97 رو درپنل خودش قرار داده که بچه های بدون سهمیه میتونن ازشون استفاده کنن و به بررسی رتبه قبولی سال های گذشته در گرایش و دانشگاه مورد علاقشون بپردازن و به یک دید خوبی از پذیرش ها برسن. البته این که بتونین به شناخت خوبی از علایق خودتون برسید و خواسته ها و هدفتون برای آینده زندگی آیندتون رو با توجه به شرایط و خصوصیات زندگی شخصی مربوط به خودتون تعیین کنید و بتونین بهترین تصمیم گیری رو برای لیست کردن انتخاب رشتتون داشته باشین، خودش بحث مهم و دشواریه که نظر ما اینه که در این مسیر حتما به یک مشاور انتخاب رشته ارشد رشته تاریخ مراجعه کنید و ازش راهنمایی بگیرید.

 

رضا افشار بازدید : 51 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 11:39 نظرات (0)

رشته علوم سیاسی وروابط بین‌الملل مواد فکری خود را از رشته‌های مهندسی، اقتصاد، تاریخ و حقوق بین‌الملل، فلسفه، جغرافیا، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و جرم‌شناسی، روانشناسی و مطالعات جنسیت، مطالعات فرهنگی و فرهنگ‌شناسی می‌گیره. هدف روابط بین‌الملل، درک مسائلی همچون جهانی شدن، اقتصاد سیاسی بین الملل، کشور مستقل، امنیت بین‌المللی، پایداری زیست‌محیطی، گسترش سلاح‌های هسته‌ای، ملی‌گرایی، توسعه اقتصادی و مالیه جهانی، تروریسم و جرایم سازمان یافته، امنیت انسانی، مداخله خارجی و حقوق بشر و... است. مطالعه علمی سیاست امروز به بخش مهمی از علوم انسانی تبدیل شده در واقع واژه سیاست به خودی خود اینقدر جذابیت داره که افراد زیادی رو در زمان انتخاب رشته تحصیلی به سمت خودش بکشونه. اما چالشی بزرگی برای ادامه تحصیل در این رشته وجود داره عموما و اون هم اینه که آیا کارشناسی ارشد علوم سیاسی گزینه مناسبی برای آینده میتونه باشه یا پرونده علوم سیاسی آکادمیک رو باید بست؟ به عنوان توضیحی برای این سوال میشه گفت کارشناسی ارشد علوم سیاسی با گرایش‌هایی که ازش منشعب میشه یکنواختی را پشت سرمیذاره و وارد مرحله جذابیت برای اکثریت دانشجویان کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل میشه. گرایش های ارشد رشته علوم سیاسی عبارت اند از: کارشناسی ارشد علوم سیاسی، کارشناسی ارشد روابط بین الملل و کارشناسی ارشد مطالعات منطقه ای. اما نکته مهم اینه که در این رشته خاص اگه قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مثل ارشد و دکتری رو داشته باشید، حتما باید که به دانشگاه های خوب کشور فکر کنید. در واقع پذیرفته شدن در دانشگاه های معتبر در این رشته خالی از لطف نیست و میتونه سطح اطلاعات شما رو در جهت مفیدی تغییر بده. بعد از این که به یک جمع بندی رسیدید که میخواید ادامه تحصیل بدین یا نه و درصورتی که قصدتون به ادامه تحصیل در این رشته بود باید برید به سراغ بهترین منابع کنکور ارشد رشته علوم سیاسی موجود که وقت صرف کردن برای اون بتونه شمارو به قبولی در بهترین دانشگاه های کشور برسونه. منابع باید در دروس مرتبط با این رشته تهیه بشن. اگر شما از جمله افرادی هستید که کارشناسی را در رشته متفاوتی با علوم سیاسی تحصیل کرده اید ممکنه با دروس مربوط به کنکور ارشد رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل آشنا نباشین. در واقع در کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل، هر گرایش دروسی خاص با ضرایب متفاوت داره که باید برای امادگی برای آزمون کارشناسی ارشد این دروس و ضرایب را بدونید. پیشنهاد ما به شما اینه که به پنل سه گام برید و هر آن چه که در مورد این رشته نمیدونید بیابید و مطالعه کنید.

رضا افشار بازدید : 176 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 11:22 نظرات (0)

رشته تربیت بدنی، یکی از رشته های مرتبط با علوم انسانیه که برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان از علوم مختلف از جمله روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت و فیزیولوژی کمک میگیره. هدف از این رشته آشنایی دانشجویان با جسم انسان در حد یک پزشک یاره تا بتونن به عنوان یک مربی حرفه ای در زمینه مسائل ورزشی با ورزشکاران یا دانش آموزان در ارتباط باشند. با توجه به رویکرد وزارت علوم درمورد تخصصی سازی رشته ها و توسعه تحصیلات تکمیلی و برآورد کردن نیاز بازار کار، رشته تربیت بدنی که قبلا دارای شش گرایش بوده تبدیل به 6 رشته شده و همچنین نام این رشته از تربیت بدنی و علوم ورزشی به علوم ورزشی تغییر پیدا کرده. دوره کارشناسی ارشد علوم ورزشی عموما شامل 32 واحد درسیه که در چهار نیم سال تحصیلی ارائه میشه و از این بین ، بسته به نوع رشته و گرایش تقریبا 6 واحد به دروس پایه، 14 واحد به دروس تخصصی، 6 واحد به دروس انتخابی و 6 واحد به پایان نامه مربوط میشه. غالبا سه ترم اول به گذروندن دورس تئوری و سمینار و 1 تا 2 نیم سال تحصیلی به فعالیت های پژوهشی پایان نامه اختصاص پیدا میکنه. 

اما خوندن واسه کنکور ارشد اصول خودش رو داره که اولین اصلش تهیه منابع مناسبه و از اونجایی که بسیاری از داوطلبان در تهیه و شناسایی منابع مناسب با شرایط خود مشکل دارند، تیم موسسه سه گام تصمیم گرفت که امکان معرفی، تهیه و ارسال کتاب های مناسب با شرایط زمانی و هدف هر دسته از داوطلبان رو فراهم کنه و به این منظور شما میتونید برید تو پنل سایت سه گام و منابع ارشد علوم ورزشی رو مطالعه کنید. اما خب وقتی منابع رو مشخص کردید و تهیه کردید و با حجم عظیم کتاب ها مواجه شدید دچار استرس شدیدی میشید که ای وای چقدر کتاب باید بخونم. آیا از پس خوندن این همه مطلب برمیام یا نه؟ آیا اصلا میتونم این همه مطلب رو در ذهنم سازمان دهی کنم و تو کنکور ازشون استفاده کنم؟

بله که میتونید. هر کاری یه راه حلی داره تقریبا. اما این که شما اون راه حل رو پیدا کنید اهمیت داره. 

راه حل کنار زدن استرس و قدم گذاشتن در مسیر مطالعه هم صحبت با افراد با تجربه هست که اطلاعات مفیدی داشته باشن و بتونن جواب سوال هایی که ذهنتون رو درگیر کردن و باعث ایجاد استرس در شما شدن رو بدن و حتی برای شما برنامه ریزی کنند. به این منظور نظر ما اینه که میتونید روی مشاوران ارشد علوم ورزشی تیم سه گام حساب باز کنید.

رضا افشار بازدید : 54 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 11:00 نظرات (0)

در رشته اقتصاد به لحاظ علمی هدف اصلی بهینه سازیه. به زبان عامیانه هدف اینه که بتونیم بیان کنیم که چه مقدار از منابعی را که در اختیارداریم صرف چه‌ کاری کنیم تا حداکثر منفعت را به دست بیاریم. همانطور که از این تعریف برمیاد اقتصاد رشته ای کاربردیه و باتوجه به این نکته پر اهمیت که در دنیای امروز بزرگ‌ترین درگیری، جدال بر سر منابع ازجمله آب، نفت، انرژی، زمین و .. است. بنابراین بازار کار اصلی رشته اقتصاد، بحث بازارهای مرتبط با منابعه ، به خصوص منابع مالی و منابع انرژی. 

مجموعه علوم اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد دارای رشته های مختلف و یک گرایشه که ضرایب مواد امتحانی در آن ها به طور کامل یکسانه. این رشته ها عبارتند از: علوم اقتصادی (دارای گرایش محیط زیست)، اقتصاد نظری یا اقتصاد محض، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، اقتصاد انرژی، بانکداری اسلامی، اقتصاد اسلامی، اقتصاد شهری، اقتصاد و تجارت الکترونیک، برنامه ریزی سیستم های اقتصادی، اقتصاد نفت و گاز، اقتصاد هنر و دونستن ظرفیت پذیرش ارشد اقتصاد در هر یک از این گرایش ها هم میتونه مهم باشه و باعث ایجاد یک نوع بینش ذهنی برای شما متناسب با هدفتون بشه. در واقع با توجه به دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش تنظیم شده توسط تیم ما در سه گام ظرفیت هارو براتون استخراج کردن که میتونین ازشون استفاده کنید. اما مسئله اصلی که در چند قدم قبل تر از توجه به ظرفیت ها وانتخاب رشته قرار دار، مسئله برنامه ریزیه. با چه برنامه ای پیش برید که به نتیجه برسید. یک ضرب المثل قدیمی هست که میگه کار بیهموده مانند آب در هاون کوبیدنه.

پس حواسمون رو جمع کنیم که وقتمون صرف کوبیدن آب در هاون نشه. چه جوری حواسمون رو جمع کنیم؟ اولین قدم اینه که مناسب ترین منابع رو انتخاب کنید. منابعی که متناسب با هدف شما باشه و شما رو به بیراهه نبره. چیزی که خیلی مهمه اینه که آزمون کنکور سبک خاص خودشو داره و تا وقتی با این سبک آشنا نباشید نمیتونید نتیجه خوبی ازش بگیرید، چه بسا سرشار از اطلاعات باشید. علاوه بر این که شما میتونید از بهترین منابعی که تیم سه گام مشخص کردن اطلاع پیدا کنید، میتونین از مشاوران ارشد اقتصاد موسسه سه گام هم در جهت برنامه ریزی راهنمایی بگیرید. مشاوران متخصص موسسه سه گام تجربه لازم برای این که شما رو از خطر کشیده شدن به بیراهه نجات دهند دارن. پس پیش به سوی موفقیت با در نظر گرفتن تمام فاکتور های موفقیت و کمک و مشاوره گرفتن از افرادی که خودشون مسر موفقیت را طی کرده اند و تمام زیر و بم قضیه دستشونه. دیگه چی بهتر از این؟؟؟

رضا افشار بازدید : 53 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 10:48 نظرات (0)

آیا می دانستید اولین رشته هایی که در اولین دانشگاه های دنیا ایجاد شدند، پزشکی و حقوق بوده است؟ 

تعداد زیادی از دانش آموزانی که در دوره دبیرستان رشته انسانی را انتخاب می کنند، در دانشگاه به سراغ رشته حقوق میرن. گرایش های حقوق گسترده است و در تمام روابط زندگی امروزه میتونیم اثراتی از اون ها رو مشاهده کنیم. این روابط میتونه به دولت و مردم مرتبط باشه که به حقوق عمومی شناخته میشه و یا به روابط بین مردم ارتباط داشته باشه که رابطه اختصاصی گفته میشه و حقوق خصوصی نامیده میشه. اما گرایش های ارشد حقوق در دو دسته حقوق عمومی و خصوصی به شرح زیره.

1-حقوق عمومی:  متون حقوقي، متون فقه، بين الملل عمومي، حقوق اداري، حقوق اساسي.

2-حقوق خصوصی: متون حقوقي، حقوق مدني، حقوق تجارت، آيين دادرسي مدني، متون فقه.

اما برای آمادگی برای کنکور ارشد قبل از هر چیزی باید با منابع آشنا بشید. حتما میدونید که واسه هر درسی کلی منبع با نویسنده های مختلف وجود داره که باعث میشه آدم وسطشون گم بشه و نتونه انتخاب کنه. موسسه سه گام کارتون رو راحت کرده. منابع رو بررسی کرده و بهترین هارو براتون مشخص کرده. کاری که باید بکنید اینه که برید تو پنل موسسه سه گام، قسمت منابع آزمون ارشد حقوق و این منابع رو در سه پک مجزای رتبه برتر، حرفه ای و ضربتی متناسب با شرایطتون انتخاب کنید و برید سراغ تهیه اون ها تا بعدش بریم سراغ گام بعدی که برنامه ریزی برای خوندنشون هست. اما سوالی که پیش میاد اینه که هر کدوم از این پک ها چه شرایط و خصوصیاتی دارن؟ 

1-پک رتبه برتر: این پک مخصوص داوطلبانیه که یک زمان یک ساله با مطالعه روزانه 6 الی 8 ساعت رو در نظر دارند و میخوان علاوه بر تسلط بر روی تست های کنکور، به درکی عمیق از رشته حقوق هم برسند. افرادی که پایه ضعیفی دارند ولی زمان مناسبی دارند باید حتما این دسته از منابع را به تناسب گرایشی که میخوان مطالعه کنند.

2-پک حرفه ای: مخصوص داوطلبانیه که یک بازه زمانی 4 تا 6 ماهه با مطالعه روزی 8 ساعت را مد نظر دارند ولی داوطلبانی هستند که پایه نسبتا خوبی در دروس دارند.

3-پک ضربتی: مخصوص داوطلبانیه که زمان زیادی برای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد حقوق ندارند و تمام تلاش خودشون رو می کنند تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت بهترین نتیجه را به دست بیارن.

شما اگه رتبه ها و محل قبولی ارشد حقوق سال های گذشته رو بررسی کنید به یه نکته خیلی مهم میرسید و اون هم اینه که اون چیزی که شما میخواید و مدنظرونه چه شرایطی داره واسه پذیرش و این که عملکرد شما باید در کنکور چطور باشه که به اون نتیجه ای که میخواید برسید. دانشجویانی که این بررسی رو انجام نمیدن ممکنه در دو نوع توهم بمونن تا روز کنکور. یا در توهم این که خب کار سختی نیس که، میتونم قبول شم. چطور بقیه قبول شدن پس من هم میتونم. اما وقتی بررسی میکنن و میبینن که در جامعه آماری ای که تعداد زیادی شرکت کننده داشته و این نشون دهنده اینه که تعداد زیادی خواهان داشته، فقط تعداد محدودی به نتیجه رسیدن به بینش درست تری درمورد آزمون کنکور میرسه.

نوع دیگه ای از توهم، توهم مربوط به بیش از حد سخت پنداریه. این دسته از افراد از اونور بوم افتادن و تصورشون اینه که بابا ایران 80 میلیون جمعیت داره و از این جمعیت اگه نصفشون هم بیان آزمون ارشد حقوق دیگه قطعا من شانس قبولی ندارم....

اینه که با بررسی ها خودتون رو برهانید از تصورات و فکرهای اشتباه و با دید واقع بینانه تری وارد فاز مطالعه بشید البته به نظرم لازمه که یه نیم نگاهی هم به دفترچه انتخاب رشته ارشد حقوق سازمان سنجش داشته باشید در کنارش.

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1398
  • 1397
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 2,086
  • بازدید کلی : 8,593