loading...

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی، ریاضی و انسانی

رضا افشار بازدید : 30 پنجشنبه 07 آذر 1398 زمان : 12:08 نظرات (0)

مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری از رشته هاییه که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسر کشور دانشجو میپذیره. رشته مرتبط با این رشته در  مقطع کارشناسی، رشته شهرسازیه.

شهرسازی عبارت است از مطالعه طرح‌ریزی و توسعه شهرها با در نظر گرفتن احتیاجات اجتماعی و اقتصادی با توجه به حداقل رساندن مشکلات شهری و پاسخ‌گویی به نیازهای عمومی جمعیت شهری. چیزی که  در شهرسازی صورت می‌گیره، طراحی، تقویت و تنظیم فضا به منظور ایجاد توسعه‌ای موزونه، دانش شهرسازی‌ به‌ بررسی‌ کلیه‌ تحولات‌ اجتماعی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌ و فیزیکی‌ یک‌ شهر می‌پردازه و تلاش‌ می‌کنه که‌ روابط‌ موجود در یک‌ شهر را در قالب‌ یک‌ نظام‌ هماهنگ‌، مدیریت‌ و سازماندهی‌ کنه. در مقطع ارشد گرایش های رشته برنامه ریزی شهری در کنکور هنر صورت میگیره که شامل رشته طراحی شهری و رشته برنامه ریزی شهری منطقه ای و مدیریت شهری هست.که از سال 1391 این رشته به سه گرایش برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی منطقه ای و مدیریت شهری تقسیم شده که هر سه یک کد و آزمون مشترک دارند و تنها در زمان انتخاب رشته به صورت سه گزینه مطرح میشن. تیم سه گام برنامه ریزی جامع و به درد بخوری برای شما در نظر گرفته که بتونین با استفاده ازش در کنکور ارشد به نتیجه دلخواهتون برسید. و اما یک پیشنهاد خیلی خوب که به اسم پیشنهاد بسته طلایی کارشناسی ارشد شهرسازی گرایش برنامه ریزی در پنل قرار داده شده که شامل خدماتیه که شما را از مطالعه گسترده منابع بی نیاز میکنه و این فرصت رو فراهم میکنه که در آخرین روز ها روی مهم ترین مطالب تسلط پیدا کنیدو شما را از شرکت در دوره های خصوصی بی نیاز میکنه. در واقع این بسته توسط موفق ترین های کنکور شهرسازی کشور تهیه شده و موفق ترین داوطلبان ازش استفاده کردن.

اما یکی از مسائلی که اصولا دغدغه است مقاسه برنامه ریزی شهری و منطقه ای و مدیریت شهری با رشته های مرتبط است. به عنوان توضیح مختصری در جهت مقایسه این دو رشته میتوان گفت: جغرافیای شهری بیشتر بر روی نظام فضایی و موقعیت جغرافیایی شهر تاکید داره در حالی که رشته برنامه ریزی شهری رشته اییه که تمامی نیازهای سکونتگاه های انسانی را شناسایی کرده و برای برآوردن اون ها راه حل ارائه میده.

بازار کرا این رشته نیز نسبتا خوبه و این به این دلیله که هنوز اشباع نشده.فارغ التحصیلان این رشته میتونن در زمینه هایی مانند شهرداری و استانداری و وزارتخانه های مرتبط و... فعالیت داشته باشند. شما میتونید برای اطلاع از استخدامی های شهرداری در حوزه برنامه ریزی شهری اخبار شهرداری تهران را دنبال کنید.

 

رضا افشار بازدید : 33 پنجشنبه 07 آذر 1398 زمان : 11:11 نظرات (0)

رشته مهندسی معماری در زیر گروه رشته نظری ریاضی فیزیک قرار میگیره اما در واقع معماری یک هنره و مباحث درسی این رشته تلفیقی از فن و هنره. اگر شما ذوق هنری دارید و به هنر علاقه مندید و در کنارش علاقه ای هم به مباحث مهندسی و طراحی ساختمان دارید رشته مهندسی معماری، رشته ایه که میتونه برای شما مناسب باشه.

اگر بخوایم مختصرا به معرفی رشته معماری بپردازیم میتونیم بگیم که معماری یکی از هفت هنر اصلیه و معمار هنرمنده و آثار او در زمره آثار هنری بررسی میشه. در واقع یک معمار باید دارای قدرت تجسم بالا، ذوق هنری و خلاقیت باشه و عناصر زیبایی شناختی بصری را بشناسه.

یکی از سوالات متداول اینه که تفاوت بین دو رشته مهندسی عمران و مهندسی معماری چیه. در بررسی تفاوت بین این دو رشته میتونیم بگیم که مهندسی عمران کاملا با اسکلت یک ساختمان سر و کار داره و این درصورتیه که مهندسی معماری با ظاهر و نمای ساختمان سروکار داره. تفاوت دیگه ای که این دو تا رشته با هم دارن اینه که مهندسی عمران میتونه پروژه های خیلی گسترده ای مانند راه سازی، سد سازی و... رو دربر بگیره ولی پروژه های مهندسی معماری عظمتی مانند این نمونه از پروژه ها ندارن و در واقع عظیم ترین پروژه مربوط به معماری میتونه مربوط بشه  به طراحی یک بیماستان یا هتل یا ساختمان های مشابه. شباهت این دو رشته هم در اینه که هر دو سر و کارشون با ساختمانه. اما این که بخوایم مقایسه کنیم و بگیم که کدوم رشته بهتره تقریبا یک کار غیر منطقیه. چون مقایسه دو تا چیز غیر هم جنس میسر نیست. در واقع رشته مهندسی عمران یک رشته فنی و مهندسیه و رشته مهندسی معماری یک رشته هنری که هر کدوم کاربرد های خاص خودشون رو دارن.

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد 7 تا گرایش داره که عبارت اند از: معماری مسکن،معماری پایدار، معماری فضاهای بهداشتی درمانی، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، معماری فناوری، معماری فنی_گرایش معماری. که متناسب با این که بخواید برای مقطع ارشد در کدوم یک از این رشته ها ادامه تحصیل بدید باید بهترین منابع رو برای مطالعه انتخاب کنید که تیم سه گام منابع پیشنهادی برای کارشناسی ارشد معماری رو در پنل خود داره که میتونید ازشون استفاده کنید.

 کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری 32 واحد داره که از این 32 تا، 8 واحد مربوط میشه به دروس پایه، 8 واحد به دروس تخصصی، 2 واحد به دروس اختیاری و 14 واحد هم مربوط میشه به پروژه های طراحی . که این دروس نیز متناسب با نوع گرایش شما متفاوته. برای مشاهده اطلاعات دقیق تری در رابطه با آزمون ارشد رشته معماری میتونید دفترچه آزمون ارشد رشته معماری رو دانلود کرده و مطالعه کنید. تیم سه گام این دفترچه رو برای شما تحلیل و بررسی کرده و اطلاعات مفیدی رو استخراج کرده که مطمئنا به شما برای رسیدن به بهترین تصمیم گیری کمک میکنه.

رضا افشار بازدید : 38 پنجشنبه 07 آذر 1398 زمان : 10:26 نظرات (0)

زمین شناسی دانش شناخت ویژگی های تاریخی، فیزیکی و اجزای تشکیل دهنده زمینه. یک زمین شناس فردیه که تلاش میکنه تا با شناخت زمین و بررسی اون، به اسرار آفرینش برسه و به معرفی اون می پردازه. همچنین زمین شناس تلاش می کنه زمینه بهره برداری به صورت صحیح و بی خطر از اون رو فراهم کنه.

در مقطع کارشناسی این رشته حدود ۱۳۲ واحد داره که ۲۰ واحد به دروس عمومی، ۱۸ واحد به دروس پایه، ۵۴ واحد به دروس اصلی، ۲۶ واحد به دروس تخصصی و ۱۴ واحد نیز به دروس اختیاری اختصاص داره و امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکتری وجود داره. اما کارشناسی ارشد این رشته شامل دروسی مانند پترولوژی، زمین شناسی اقتصادی، آب شناسی، رسوب شناسی و سنگ های رسوبی، مهندسی زمین شناسی زیست و... هست. در این رشته میزان تقاضا نسبتا پایینه که این هم میشه یک نکته مثبت باشه و هم یک نکته منفی. این به این معنی هم میتونه باشه که ظرفیت پذیرش ارشد زمین شناسی خیلی بالا نمیتونه باشه.

اما بعد از بحث آزمون نوبت میرسه به انتخاب رشته. یک انتخاب رشته مناسب میتونه تاثیر خیلی زیادی بر روی آینده کاری و حتی زندگی شما داشته باشه. این انتخاب باید براساس یک سری فاکتور از جمله علاقه، اوضاع بازار کار و... انتخاب بشه که تیم مشاوران انتخاب رشته ارشد زمین شناسی سه گام به منظور رسیدن بهترین تصمیم برای انتخاب رشته شما را کمک و راهنمایی میکنه.

درمورد بازار کار این رشته هم میتونیم بگیم که باز با توجه به این که متقاضیان نسبتا پایینی داره پس فارغ التحصیلان این رشته اگه از علم و مهارت مناسبی برخوردار باشند به راحتی میتونن در ارگان ها و شرکت های مرتبط استخدام بشن. از فرصت های شغلی این رشته میتونیم به فعالیت در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت، نیرو، راه، جهاد کشاورزی، سازمان زمین شناسی و زلزله ایران و... اشاره کرد. بحث زمین شناسی و زلزله بحث خیلی جذابیه و تحقیقات گسترده ای در ین مورد انجام میشه. یکی از موضوعاتی که در این حوزه مورد پژوهش قرار میگیره بررسی تغییرات لرزه خیزیه که به این منظور انجمن زمین شناسی ایران تغییرات لرزه خیزی را در یک بازه 32 ساله بررسی کرده و به اطلاعات جالبی در این زمینه رسیده است.

رضا افشار بازدید : 33 پنجشنبه 07 آذر 1398 زمان : 9:32 نظرات (0)

فیزیک علم مطالعه خواص طبیعته. علم فیزیک میتونه به خیلی از سوالات ذهنی ما جواب بده مثل این که دنیا چطور به وجود اومده و از چه چیزهایی تشکیل شده و کوچک ترین جزء اون چیه؟ یعنی در فیزیک میتونیم در بزرگ ترین و کوچک ترین مقیاس ها درمورد جهان هستی صحبت کنیم.

مباحثی که در مقطع کارشناسی فیزیک مطالعه میشه بیشتر عمیق کردن مباحثی از فیزیکه که دانش آموزان در دبیرستان آموخته‌اند. این‌ رشته‌ در دوره‌ کارشناسی‌ دارای‌ 5 گرایش‌ اتمی‌ ـ مولکولی‌، هسته‌ای‌، حالت‌ جامد، هواشناسی‌ و اختر فیزیکه که‌ واحدهای‌ تخصصی‌ این‌ گرایش‌ها در کارشناسی‌ محدوده  و تفاوت محسوسی بین گرایش ها در این مقطع نیست. این رشته در دو مقطع دکترای پیوسته و کارشناسی در آزمون سراسری دانشجو می‌پذیره. 

اما در کارشناسی ارشد فیزیک، به دلیل تخصصی شدن مطالب و همچنین وارد شدن دانشجو به فاز پژوهشی، مطالب بسیار دقیق تر و عمیق تر میشه و از کلی بودن فاصله میگیره. مشاهده اطلاعات بیشتر درخصوص معرفی کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه فیزیک از طریق لینک اون امکان پذیره. بحث بعدی اینه که چطور واسه آزمون کنکور ارشد فیزیک بخونیم تا نتیجه بگیریم، که دغدغه ذهنی اکثریت بچه هاییه که قصد ادامه تحصیل دارن. مثلا برای مطالعه درسی مثل مکانیک کوانتوم بسته به این که در چه سطحی از نظر اطلاعات در این درس هستید و این که خواهان چه درصدی در این درس در آزمون ارشد باشین، روش های متفاوتی برای مطالعه پیشنهاد میشه. مثلا اگه درصد بالای 50 بخواید، راه حلش اینه که پس از انتخاب منابع مناسب به مطالعه دقیق اون ها بپردازید و تست های آزمون های ارشد فیزیک سال های قبل رو بزنید و مسائل کتاب منبع رو هم حل کنید. درصورتی که اگه به فکر درصد بین 30 تا 50 باشید روش دیگه ای پیشنهاد میشه. در واقع روش مطالعه آزمون ارشد فیزیک متناسب با سطح درسی و خواسته شما تعیین میشه. علاوه بر این که باید بدونید چه منابعی را بخونید و اون ها رو در چه مراحلی بخونید، برنامه ریزی برای مدیریت زمان هم امر بسیار مهمیه که اگه بهش اهمیت داده نشه باعث میشه که مثلا شما زمان بیشتری صرف یک مبحثی کنید که شاید چندان هم در کنکور سوال نمیاد از اون مبحث و برعکس. پس برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب با هدفتون میتونید از مشاور متخصص مجموعه فیزیک تیم سه گام کمک بگیرید.در واقع تیم سه گام مشاورانی در هر رشته داره که با تجربیات و اطلاعات خود، دانشجو ها رو در مسیر مطالعه کمک و همراهی می کنند.

 

رضا افشار بازدید : 27 پنجشنبه 07 آذر 1398 زمان : 9:24 نظرات (0)

همه ی انسان ها در زندگی روزمره خودشون به مقدار زیادی از دانش ریاضی استفاده می کنن. از طرفی ریاضیات پایه علوم و مهندسیه و همه رشته هایی که پایه علمی دارند به نوعی با ریاضی درگیرند و از اون استفاده می‌کنند. پس به دلیل این اهمیت تربیت افراد متخصص در علم ریاضی پر اهمیته چون پیشرفت تکنولوژی نیاز به دانش ریاضی داره. به عبارت دیگه ای میتونیم بگیم علم ریاضی علم نظمه و هدفش یافتن درک نظم نهفته در پدیده هاست. این رشته سه تا گرایش ریاضی محض و ریاضی کاربردی و دبیری ریاضی داره.ریاضی کاربردی شاخه ایه که کاربرد عملی مشخصی داره در علوم مختلف مانند اقتصاد و کامپیوتر و آمار و... و ریاضی محض شاخه ایه که به نظریه پردازی ریاضی میپردازه. اما ریاضی دبیری شاخه ایه ک به تربیت دبیران و کارشناسان متخصص آموزش ریاضی میپردازه که پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش کشور در سطح پیش دانشگاهی باشند. اما اگه به اطلاعات بیشتری برای شناخت رشته ریاضی و خصوصا در مقطع ارشد داشته باشین تیم سه گام در پنل خود لینکی به منظور معرفی ارشد مجموعه ریاضی قرار داده که میتونید بهش مراجعه کنید. برای ادامه تحصیل در این رشته میتونید انتخابی بین گرایش های این رشته داشته باشید. از بین سه شاخه مجموعه ریاضی، ریاضی محض شامل سه گرایش آنالیز و جبر و هندسه (توپولوژی) هست و ریاضی کاربردی شامل دو گرایش آنالیز عددی و بهینه سازیه (تحقیق در عملیات). و اگه هدفتون رسیدن به بهترین نتیجه در آزمون کنکور ارشد مجموعه ریاضی باشه ما یه پیشنهاد خوب براتون داریم و اون بررسی و آنالیز رتبه ها و محل قبولی ارشد ریاضی سال های گذشته است. این کار بینش خوبی به شما میده تا به این نتیجه برسید که برای هدف مدنظرتون چه رتبه ای نیاز دارید و متناسب با اون، مسیر مطالعتون رو پیش ببرید. اما به نظر میرسه که این بررسی ها بهتره که فاصله کمی از نظر زمانی با آزمون کنکور داشته باشن. چون اگر از همون ابتدای مسیر در فکر رتبه و محل قبولی باشید استرسی در شما ایجاد میشه که باعث میشه عملکردتون ضعیف تر بشه.

در کل مبحث ریاضیات مبحث بسیار گسترده ایه و تعریف جامع و کاملی نمیتونیم براش در نظر بگیریم همونطور که در ویکی پدیا هم درمورد ریاضیات میگه: ریاضیات به مطالعه مباحثی چون کمیت (نظریه اعداد)، ساختار (جبر)، فضا (هندسه) و تغییرات (آنالیز ریاضی) می پردازد. در حقیقت تعریفی جهان شمول که همه بر سر آن توافق داشته باشند برای ریاضیات وجود ندارد.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1398
  • 1397
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 242
  • بازدید سال : 2,068
  • بازدید کلی : 8,575