loading...

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی، ریاضی و انسانی

رضا افشار بازدید : 65 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 13:22 نظرات (1)

زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و فراگیر جهان شناخته شده و به عبارتی زبان مشترک بسیاری از مراکز علمیه. درس زبان یک درس فراره و اگر ازش خوب و مکرر استفاده نکنیم و برای محل کار خود تدبیری نداشته باشیم با مشکل مواجه میشیم. طول دوره تحصیل رشته زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی 4 ساله. از مقطع کارشناسی تا دکترا در کلیه گرایش های زبان انگلیسی، در دانشگاه های داخل در سطح ممتاز امکان تحصیل وجود داره و نیازی به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور نیست. البته هستند کسانی که برای یادگیری آسان تر و دقیق تر زبان انگلیسی در محیط native،به کشورهایی که زبان اصلیشون انگلیسیه میرن و برای این کار، هزینه و وقت زیادی صرف میکنن. به عنوان معرفی ای برای مقطع ارشد رشته زبان انگلیسی میشه گفت: آزمون کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی 3 تا رشته "آموزش زبان انگلیسی"، "زبان و ادبیات انگلیسی" و "مترجمی زبان انگلیسی" داره. رشته آموزش زبان انگلیسی در ايران، در ميان رشته‌های مربوط به زبان، از نظر ادامه تحصيل دارای شرايط بهتریه و شما میتونین تا مقطع دكتری در این رشته به تحصیل ادامه بدین. این قضیه برای رشته های زبان آلمانی و فرانسه و حتی اسپانیولی و روسی هم حاکمه. اما کاربرد زبان انگلیسی در ادارات و سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی کشور بیشتره و بالطبع، تقاضا برای استخدام منابع انسانی مسلط به زبان انگلیسی آکادمیک، بیشتر خواهد بود. ظرفیت پذیرش ارشد زبان انگلیسی گرایش آموزش دانشگاه های سراسری کشور در نوبت اول (روزانه) 610 نفر و در نوبت شبانه 170 نفره که از این تعداد، حدود 65 نفر در دانشگاه های شهر تهران در نوبت روزانه قبول میشن و ارشد آموزش زبان انگلیسی بیشترین ظرفیت پذیرش و داوطلب رو در بین گرایش های زبان داره. 

آزمون کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی در دو بخش زبان عمومی و زبان تخصصی برگزار میشه. حتما بسیاری از شماهایی که در فکر شرکت در آزمون کنکور ارشد زبان انگلیس هستید بارها سایت‌های مختلف رو به امید پیدا کردن مجموعه منابع ارشد رشته زبان و ادبیات انگلیسی برای مطالعه جستجو کرده اید. یافتن لیستی بلند بالا از منابع لازم برای قبولی در کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی از طریق سایت‌های مختلف کار سختی نیست. اما نباید فراموش کرد که همه منابع به یک اندازه مهم نیستند. برخی از منابعی که در این فهرست‌ها دیده میشن سالهاست که در کنکور کارشناسی ارشد جایی نداره و منابعی دیگر که شاید در گذشته مورد استفاده نبوده اند درحال حاضر کاربردی و مناسب اند. سه گام به شما کمک خواهد کرد از میان منابع متعدد موجود به سراغ منابعی برید که بیشترین تعداد سوالات کنکور رو به خودش اختصاص داده و از مطالعه کتاب‌هایی که چندان مهم نیستند بپرهیزید. به روش سه گام در زمان صرفه جویی خواهید کرد و از وقتی که در اختیار دارید برای مطالعه بهینه منابع بهره خواهید برد.

رشته زبان انگلیسی هم چنین در زمینه شغل و آینده کاری هم شرایط نسبتا خوبی داره و در زمینه هایی مانند کار در مراکزی که ارتباط مستقیمی با خارجیان و کشورهای خارجی دارند یا در زمینه های فرهنگی نظیر فعالیت هایی که میتونن در سمینارها، جشنواره ها،نمایشگاه ها انجام بدهند یا ترجمه آثار خارجی به کمک موسسات دولتی وخصوصی که در اصل به عنوان یک حامی محسوب میشن برای این رشته فرصت برای فعالیت وجود داره. اما مهم ترین فرصت کاری درواقع فعالیت در وزارت امور خارجه است که یکی از اصلی ترین مراکز جذب دانشجو در این رشته هم به حساب میاد.

 

رضا افشار بازدید : 61 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 12:42 نظرات (0)

رشته دانشگاهی علوم تربیتی از رشته‌های درسی علوم انسانیه که به یادگیری و جنبه‌های فراوون آموزش و پرورش آدمی و دانش‏های مربوط به اون می‌پردازه و وجوهی مانند تدریس، رشد، به کارگیری و تقویت نیروهای فکری و بدنی و... را بررسی میکنه. این رشته در دوره‏ کارشناسی ارشد در ایران مجموعا به 9 گرایش تحصیلی تقسیم میشه که گرایش نهم در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دارای سه زیر گرایشه. این سه زیر گرایش عبارتند از: آموزش و پروش تطبیقی، آموزش و پرورش ابتدایی و آموزش و پرورش پیش دبستانی. 

که ما اینجا یه تعریف مختصری از گرایش های ارشد علوم تربیتی براتون آوردیم و توضیحات مفصل ترش رو میتونین با مراجعه به پنل سه گام بدست بیارید. 

1-برنامه ریزی آموزشی: هدف این گرایش از یک سو فراهم ساختن فرصت‌های یادگیری هر چه بیشتر برای گروه های علاقه‌مند به یادگیری و از سوی دیگر تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز توسعه اقتصادی کشورها است.

2-برنامه ریزی درسی: هدف از ايجاد دوره کارشناسي ارشد برنامه‌ريزي درسي عبارت است از: تقويت قدرت تفکر انتقادي دانشجويان جهت بررسي و تجزيه و تحليل برنامه‌هاي آموزشي و درسي مدارس کشور و تربيت افرادي که قادر باشند بررسي تطبيقي روي برنامه‌ها، طرح‌ها و الگوهاي متداول و پيشرفته‌اي که در ساير کشورها با موفقيت طراحي و اجرا شده را انجام داده و پيشنهادات لازم را در جهت تطبيق اين طرح‌ها و برنامه‌ها با توجه به خصوصيات آموزشي، عقيدتي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي افراد جامعه امروز کشور باشند، ارائه دهند.

3-مدیریت آموزشی: هدف‌ اين‌ گرايش‌ تربيت‌ نيروي‌ انساني‌ متعهد و كاردان‌ در زمينه‌ مديريت‌ آموزشي‌ در سطوح‌ مختلف‌ آموزشي‌ در كشور و برآوردن‌ نيازهاي‌ آموزشي‌ وزارتخانه‌ها و مراكز و مؤسسات‌ آموزشي‌ و دانشگاه‌ها بر اساس‌ ارزش‌هاي‌ اسلامي‌ و اصول‌ مديريته.

4-تکنولوژی آموزشی: برخلاف تصور عموم مردم صرفاً در ابزار و وسايل خلاصه نمیشه بلكه ديدي تازه به يادگيري داره كه با استفاده از نظرات و اصول روانشناسانه بهترين نوع و روش استفاده را از وسايل آموزشي در جهت يادگيري بهتربازگو میکنه.

5-تحقیقات آموزشی: فارغ‌التحصيلان اين رشته با استفاده از روش تدريس و الگوهاي مختلف در ملل گوناگون بهترين سبك و الگو را در جهت بهبود نظام آموزشي كشور تدوين مي‌كنند.

6-آموزش بزرگسالان: همانطور كه از نام اين رشته پيداست ضرورت داشتن علم و دانش را در زندگي انسان مشخص میکنه. به طوري كه تمامي افراد بازمانده از تحصيل، کارمندان سازمان‏های مختلف و يا علاقه‌مندان به تحصيل بتونند يادگيري را ادامه دهند و يا بنيان‌گذار جامعه‌اي در حال يادگيري باشند.

7-تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش: فلسفه آموزش و پرورش يكي از دانش‌هاي ميان رشته‌ایه كه با دو قلمرو فلسفه و آموزش و پرورش در ارتباطه و تحصيل در آن هم مستلزم اطلاع قبلي از مباني و مباحث فلسفه از يك سو و دانستن مباني دانش آموزش و پرورش از سوي ديگر است.

8-مدیریت و برنامه ریز آموزش عالی: مديريت و برنامه‌ريزي آموزش عالي علاوه بر ايجاد دانش به نحوه استفاده از آن دانش و اطلاعات اهميت میده و استفاده از تكنولوژي جديد و پيشرفته براي انتقال دانش از جمله كارايي‌هاي اين رشته است.

اما این که شما بخواید برای کنکور ارشد در یکی از این گرایش ها از دانشگاه مدنظرتون پذیرش بگیرید نیاز به برنامه ریزی حساب شده ای داره که باعث بشه به هدف مدنظرتون برسید. قبل از برنامه ریزی یک سری نکات ضروری برای آزمون ارشد علوم تربیتی رو در نظر بگیرید و بهشون توجه کنید. نکته اول: انتخاب هدف. برای انتخاب یک هدف صحیح، باید اول خودتونو ارزیابی کنید و با در نظرگرفتن توانایی، زمان، انرژی و سایر عوامل، هدف متناسب با شرایط و موقعیت خاص خودتون رو انتخاب کنید. نکته دوم: تعیین استراتژی و روش های رسیدن به هدف. درواقع باید در نظر گرفت که در مسیر رسیدن به هدف ممکنه با توجه به امکانات محیط اطراف، استراتژی های جدیدی برای ما آشکار بشه که قبلا اون امکانات و موقعیت ها از دید ما پنهان بوده باشند.

حالا دیگه وقتشه که برنامه ریزیتونو شروع کنید. مشاوران تیم سه گام در ارشد رشته علوم تربیتی باهاتون همراه میشن و کمکتون میکنن تا بهترین استراتژی رو متناسب با هدفتون پیدا کنید واسه مطالعه و با یک انگیزه قوی برین به سمت اون چه که در انتظارشین.

 

رضا افشار بازدید : 63 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 12:28 نظرات (0)

رشته علوم ارتباطات اجتماعی به منظور سر و سامان دادن به ابعاد مختلف ارتباطات جوامع و مظاهر وجودی آن به خدمت بشر درآمده تا وسایل ارتباطی و اطلاع‌رسانی گسترده و پیچیده مانند رادیو، تلویزیون، مطبوعات و بسیاری دیگر از مظاهر علم و فناوری را در خدمت اطلاع‌رسانی و ارتباط بین انسان‌ها قرار دهد. موضوع این رشته، بررسی ابعاد مختلف ارتباطات جوامع و همچنین مطالعه و تحقیق در زمینه ارتباطات و انتقال اطلاعات و تلاش در جهت بهبود سیستم‌های ارتباطی و اطلاعاتی موجود می‌باشد. 

خب خب خب این تعریفی که خوندین، تعریف ویکی پدیا از رشته علوم ارتباطات اجتماعیه. به زبان ساده تر میشه گفت: علوم ارتباطات ‌یکی از شاخه‌های جوان علوم اجتماعی معاصره و هدفش تربیت افرادیه که پس از فارغ التحصیلی بتونن در مراکزی مثل روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون‌، ادارات روابط عمومی‌سازمان های دولتی و غیر دولتی و مراکز مشابه به عنوان کارشناس ارتباطات مشغول به کار بشن. 

این رشته در مقطع کارشناسی در سه گرایش پژوهش در رسانه، روابط عمومی‌ و روزنامه نگاری ارائه میشه، اما در مقطع کارشناسی ارشد دایره گرایش های این رشته گسترده تره و شامل شش گرایش علوم ارتباطات اجتماعی، مدیریت رسانه، روزنامه نگاری، تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، ارتباطات (دارای گرایش حج و زیارت)، مطالعات فرهنگی و رسانه میشه. که برای مشاهده اطلاعات بیشتر درخصوص کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه میتونین از پنل موسسه سه گام استفاده کنین. در واقع سه گام سعی کرده اطلاعات جامعی در همه قسمت های مربوط به این رشته اعم از تاریخچه، معرفی، دانشگاه های ارائه دهنده ارشد این رشته، دروس و ضرایب دروس ارشد این رشته و چارت و سرفصل دروس ارشد برای شما عزیزان قرار بده که بتونین به شناخت نسبتا جامعی درمورد این رشته برسید.

 

رضا افشار بازدید : 62 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 12:16 نظرات (0)

زبان و ادبیات فارسی رشته ایه که با واژه ها سر و کار داره و دانش آموزان رشته انسانی میتونن در مقطع کارشناسی این رشته رو انتخاب کنند. از اهدافی که این رشته دنبال میکنه میتونیم به آشنا کردن دانشجویان با متن های نظم و نثر زبان فارسی و بوجود آوردن مهارت های لازم و آموزش های مناسب اشاره کنیم. هدف در این رشته اینه که دانشجو بتونه متون فارسی را تدریس کنه و یا تحت عنوان کارشناس زبان و ادبیات فارسی در بخش های علمی و فرهنگی فعالیت داشته باشه. در مقطع کارشناسی این رشته در 4 سال آموزش داده میشه و در مجموع 148 واحد داره ولی این رشته در این مقطع به گرایش خاصی تقسیم بندی نمیشه. ادامه تحصیل در این رشته در مقطع ارشد دارای یک آزمون ورودی به نام کنکور ارشد هست. تقریبا همه با فضای آزمون کنکور و میزان سختی و شرایطش آشنا هستن. آزمون کنکور در واقع نیاز به یک سری مهارت علاوه بر اطلاعات داره که یکی از اون ها اینه که شما با وضعیت قبولی ها، رتبه ها، کارنامه ها و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در مقطع ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی آشنایی پیدا کنید. یه جورایی میشه گفت که در مسیر مطالعه برای ارشد این رشته اگه چشم بسته پیش برید و فقط اطلاعات به دست بیارید به نتیجه مطلوب مدنظرتون نمیرسید. بعد از انجام بررسی های لازم و تهیه منابع مناسب برای مطالعه و تنظیم یک برنامه ریزی مناسب باید برید سراغ مطالعه و تست زنی. یادتون باشه که در مسیر مطالعه واسه کنکور بارها ممکنه خسته بشید یا حالتون گرفته بشه و یا حتی کم بیارید، اصلا نگران نباشید، چون این ها همه طبیعیه و همه آدم های هم مسیر با شما باهاش مواجه میشن. شما کاری که باید بکنید اینه که صبر و حوصله رو هم چاشنی کارتون کنید. در این صورت دیگه خیالتون راحت باشه که به عملکردی خوبی در کنکور خواهید رسید. 

اما حالا که کنکور تموم شد و نتایج مشخص شد، یه دغدغه دیگه شروع میشه که اون هم تنظیم بهترین انتخاب رشته است. برای لیست کردن رشته هایی که متناسب با علاقه و هدفتون باشن میتونین از مشاوران انتخاب رشته ارشد مجموعه زبان و ادبیات فارسی تیم سه گام مشاوره و راهنمایی بگیرید و بهترین هارو برای خودتون و آیندتون رقم بزنید.

بهترینی که برای آینده زندگی شخصی و آینده کاریتون بهترین باشه. درمورد آینده کاری این رشته میشه گفت: بازار کار این رشته بیشتر در معلّمیه اما در صورت کسب توانایی‌های لازم می‌تونین در مشاغلی چون فرمانداری، استانداری، شهرداری (در قسمت فرهنگی)، ویراستاری در مجلات و انتشارات، هم فعالیت کنین. ویراستاری یکی از مهارت‌هاییه که بازار نسبتا خوبی در آینده شغلی رشته زبان و ادبیات فارسی داره. روزنامه‌نگاری، نویسندگی و گویندگی هم از مجموعه فعالیت‌ هاییه که فارغ التحصیلان این رشته در اون واد کار میشن. اما کاری که فارغ التحصیلان این رشته بیشتر دنبالش هستن، استخدامی در آموزش و پرورشه. وزارت آموزش و پروش هر ساله آزمون استخدامی برگزار میکنه که میتونین از این طریق جذب اون بشین.

رضا افشار بازدید : 145 سه شنبه 12 آذر 1398 زمان : 12:05 نظرات (0)

"جغرافيا ؛ یعنی کشور شناسی" این، دیدگاهیه که در ذهن بسیاری از دانش‌آموزان وجود داره. چون دانش‌آموزان در کتاب جغرافیای خودشون،‌ بیشتر از هر چیزی درباره وسعت،‌ محصولات و وضعیت آب و هوای کشورهای مختلف مطالعه می‌کنند. در حالی که در رشته جغرافيا فقط یک درس در شاخه جغرافیای طبیعی،‌ تحت عنوان "جغرافیای قاره‌ها" وجود داره و تمام مباحث این رشته کاربردی و فنیه. در یک کلام می‌تونیم بگیم که موضوع جغرافيا "مکان" است و این علم، مکان رو تا جایی که به زندگی انسان مربوط میشه، مطالعه میکنه و در این مطالعه سعی داره سطح زمین رو از نظر تمام ویژگی‌های اون مانند سردی و گرمی،‌ حاصلخیزی، سستی و سختی، شوری و شیرینی، خشکی و رطوبت و هزاران ویژگی‌ دیگر بشناسه. جغرافیا در مقطع کارشناسی در چهار شاخه اصلی جغرافیای طبیعی، جغرافیای انسانی، کارتوگرافی و جغرافیا سیاسی - نظامی ارائه میشه و هر یک از گرایش های جغرافیای طبیعی و انسانی خودش گرایش های متعددی داره. البته تفاوت هر گرایش با گرایش دیگه تنها در 8 واحد تخصصیه و به همین دلیل بسیاری از دانشگاه ها در دفترچه راهنمای آزمون سراسری، گرایش های موجود در دانشگاه خودشون رو ذکر نکرده و تنها به شاخه های اصلی جغرافیا که در اون دانشگاه تدریس میشه، اشاره کرده اند. 

اما بحث ادامه تحصیل و آزمون کنکور ارشد رشته جغرافیا: هر سال آزمون كارشناسي ارشد جغرافیا با توجه به سطح دشواري و ساده بودن اون براي رتبه هاي مختلف، ميانگين درصدهاي مختلف رو رقم میزنه. براي همين مسئله تراز تعريف ميشه. بنابراین میانیگن درصدهای شما با توجه به ضرایب دروس در آزمون، کارنامه کارشناسی ارشد جغرافیا شما رو همراه با رتبه مشخص میکنه و تراز نمره کتبی به همین تراز میانگین درصدهای شما با توجه به ضرایب دروس اطلاق میشه. نمونه هایی از کارنامه های ارشد جغرافیای 97 در پنل سایت سه گام قرار داده شده که میتونید بهش مراجعه کنید و بررسیشون کنید که این کار میتونه در برنامه ریزی شما برای مطالعه آزمون ارشد این رشته تاثیرگذار باشه. مرحله آخر و بعد از گذروندن آزمون کنکور، مرحله برداشته محصوله. اینجاست که باید بهترین انتخاب رشترو انجام بدین تا در بهترین حالت محصولتون رو برداشت کنید. برای انتخاب رشته یک سری اطلاعات و تجربیات افراد موفق نیازه که برای بدست آوردن این اطلاعات شما باید با این افراد موفق مشاوره کنید و راهنمایی بگیرید. موسسه سه گام مشاوران انتخاب رشته ارشد رشته جغرافیای خودش رو بهتون پیشنهاد میکنه و این افراد رو از نظر اطلاعات و تجربه تایید میکنه.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1398
  • 1397
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 68
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 77
  • بازدید سال : 1,903
  • بازدید کلی : 8,410